۱۳۹۰ مرداد ۲, یکشنبه

اولین اکران خصوصی فیلم "زمانی که محارب نبودم" در نشست "سفیران سبز امید" با حضور چند ده تن از کنشگران ایرانی از نقاط مختلف در پاریس


به گزارش خبرنگار جرس، این نشست که به همت کانون دکتر شریعتی برپا می‌شود، بعدازظهر امروز در سالن شهرداری پاریس آغاز به کار کرد.

اردشیر امیر ارجمند، مشاور میرحسین موسوی در نخستین روز نشست "سفیران سبز امید" طی سخنانی از برپایی این نشست ابراز خرسندی کرد. وی تلاش کنشگران سیاسی و مدنی را برای سازماندهی و تقویت نظام‌مند تشکل‌ها و شبکه‌ها در تعمیق و گسترش جنبش سبز موثر خواند، و از همین زاویه برگزاری چنین نشست‌هایی را قابل تحسین و امیدبخش دانست. سخنگوی شورای هماهنگی راه سبز امید، لزوم توجه به تنوع و تکثر در جنبش سبز و اهمیت برقراری همفکری و گفت و گو میان طیف های مختلف حامی این جنبش را مورد تاکید قرار داد. 

دکتر امیرارجمند همچنین در بخشی از سخنان خود به بحث انتخابات آتی در ایران پرداخت؛ وی تاکید کرد که «اتنتخابات آزاد، سالم و منصفانه، یک حق است و حاکمیت موظف به ادای این حق به شهروندان خویش.» مشاور ارشد موسوی لزوم اعمال فشار جامعه مدنی برای وادار ساختن حاکمیت به برگزاری انتخاباتی آزاد و سالم را مورد تاکید قرار داد. امیرارجمند همچنین حذف نظارت استصوابی را ازجمله لوازم انتخابات آزاد و سالم دانست. وی بر لزوم آزادی هرچه سریعتر رهبران جنبش سبز، تمامی فعالان سیاسی و نیز تمامی شهروندان معترض پس از انتخابات 88 تاکید کرد.

در مراسم افتتاحیه، روح الله شهسوار از اعضای کانون دکتر شریعتی و از جوانان برگزارکننده ی این نشست، ضمن خوشامدگویی به حاضران، شرح مختصری از اهداف برپایی این نشست چهار روزه ارائه کرد. وی حاضران در این نشست را افراد و گروه های متشکل حول منشور جنبش سبز عنوان کرد، و مهمترین هدف برپایی این نشست را بررسی چگونگی کمک به افرادی دانست که در داخل کشورعلیه شرایط حاضر مبارزه و فعالیت می کنند.

در ادامه، دو تن از اعضای گروه فرانسوی "ایرانین هیستوری" که مدت یک ماه است با راه اندازی سایتی گزارش شهروند خبرنگاران از شرایط ایران را به سه زبان فارسی، فرانسوی و انگلیسی در فضای مجازی منتشر می کند، به تبیین فعالیت های این گروه پرداختند.
لویی، از اعضای این نهاد، هدف از این کار را فراموش نشدن شرایط ایران و ایرانیان از ذهن جهانیان عنوان کرد.

درپایان نشست، فیلم مستند و داستانی "زمانی که محارب نبودم" ساخته محمدرضا کلانی درباره روزهای پیش از انتخابات 22 خرداد و حوادث پس از آن، به نمایش درآمد.
جلسه درنهایت با گفت و گو در مورد  انتخابات مجلس پایان یافت.

نشست «سفیران سبز امید» تا روز سه شنبه، دوم مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

سلام
دوست دارم فیلم تون رو ببینم...
چطور می تونم پیداش کنم؟

ممنونم