۱۳۹۱ دی ۲۱, پنجشنبه

عکس دیده نشده‌ای از فروغ فرخزاد

 

 فروغ وقتی برای انتشار کتاب "اسیر" به مشکل بر خورد، نزد شجاع الدین شفا رفت و از او خواست که برایش مقدمه‌ای بنویسد تا دیگر انتشار کتاب او را رد نکنند، کتاب "اسیر" مجموعه اشعاری بود که به دلیل بی پروایی‌اش هیچ ناشری حاضر به چاپ آن نبود.

 شجاع الدین شفا بعد از خواندن کتاب گفت: با خواندن اشعاری که برای من آورده بود احساس کردم که سخنور نو آوری با نبوغی بسیار بیش از آنچه خودش متوجه باشد پا به میدان گذاشته است، و همین احساس را در مقدمه خودم منعکس کردم، و در آن پیش بینی‌ کردم که بزودی نام نویسنده کتاب از نام نویسنده مقدمه بسیار فراتر خواهد رفت. 

 

در سمت راست این عکس شجاع الدین شفا و در کنارش فروغ فرخزاد و خانمی که در کنار فروغ ایستاده خانم فرخ روپارسا است که در هجده اردیبهشت سال پنجاه و هشت به دستور صادق خلخالی با عنوان "مفسد فی الارض" اعدام شد. 

 



۱ نظر:

علی آزادان گفت...

صحت این عکس درسته حتماً؟ چون فروغ خیلی شبیه خودش نیست و مسن تر از خود فروغ میزنه اینجا. میشه منبع این عکس رو هم ذکر کنید چون جای دیگه ای جز بلاگ شما پیدا نکردم. ممنون