۱۳۹۱ فروردین ۲, چهارشنبه

وقتی گفت سفره هفت سین بچینیم سکوت کردم! وقتی دوباره گفت سفره هفت سین میچینیم.! توجهی نکردم...
شایدم با خودم گفتم، دل خوش سیری چند؟
ولی وقتی امروز پشت در خونه رسیدم ،بوی سنبل راه پله ها رو قُرق کرده بود، که البته اولش انداختم تقصیر عطر دختر... همسایه! بعد که اومدم تو و دیدم هم سبزه اش سبز شده و هم هفت سینش جوره ، احساسی عجیبی بهم دست داد که انگار باید بپرم سر کوچه سنگک دوبل خشخاشی داغ بگیرم...
گفت: نمیچینی...خودم بچینم؟
گفتم: بخدا اگه بزارم...!
ای کاش بوی این سنبلا هم تو عکس میوفتاد...
استفاده میکنیم از این لحظات زیبا برای شاد شدن، برای اینکه حالمون رو به بهترین احوال تغییر بدیم و به فال نیک میگیریم مرخصی تعدادی از زندانیان دربندمون که به امید خدا سال دیگه شاد تر از هر سال پای سفره های رنگین هفت سینمون بشینیم
سال نو همه دوستان مبارک!

۲ نظر:

el-yasin human rights گفت...

** پخش مجموعه توهین آمیز آرماگدون 4 از صدا و سیما
این مجموعه که توسط دفتر پژوهشهای روزنامه کیهان تهیه شده در قسمتهای متعدد خود پائولو کوئیلو، اوشو، سای بابا، ایلیا میم، دالایی لاما، دراویش، بهاییت، پاپ (رهبر کاتولیکهای جهان)، روسای جمهور امریکا و اروپا، شبکه های ماهواره ای، فیسبوک و توئیتر، و حتی کوکاکولا و نستله را مروج بی خدایی و عامل صهیونیسم معرفی کرده و آنها را در کنار شیطان پرستان قرار می دهد!

** نامه ۱۲۶ روزنامه نگار به روسای قوای قضائیه و مقننه: ما خواستار اجرای قانون و حرمت قلم ایم
تعداد ۱۲۶تن از روزنامه نگاران کشورمان در نامه ای خطاب به روسای قوه های مقننه و قضاییه با بیان اینکه درست در روزهایی که متهم بازداشتگاه غیرقانونی کهریزک ارتقا مقام می گیرد و قوای تحت ریاست شما چشم بر اتهامات او می بندد، خاطرنشان کرده اند: روزنامه نگاران ایرانی یکی بعد ازدیگری راهی زندان ها می شوند، به آنان ناسزا می گویند و حتی تعرض فیزیکی میکنند.
(متن کامل این گزارش رادر لینک زیر مشاهده کنید)

www.ayahra.org/newsletters/9102

طرح های دفاعی و درس‌های مبارزه بی‌خشونت گفت...

با درود
شناسایی و تجزیه تحلیل روشهای مختلفی که در تاریخ جنبشهای بی خشونت مورد استفاده قرار گرفته اند از کلیدهای پیروزی در مبارزات مدنی است.
تفاوتی نمی کند که شما یک روزنامه نگار باشید یا فعال مدنی،یک مدافع حقوق بشر،یک فعال رسانه ای یا عضوی از خانواده یک زندانی سیاسی. حتی ممکن است یک شهروند عادی و یا از آن دسته کسانی باشید که بدلیل خطرات و تهدیدات موجود ناچار به جلای وطن شده و سالهاست در غربت زندگی می کنید. نقطه ای که این روزها همه ما را به هم پیوند میدهد درد مشترکی است که تک تکمان از آن در رنجیم؛ دردی ناشی از نقض شدید حقوق انسانی و رفتارهای وحشیانه افراطیون مذهبی با ما و هموطنان ما در ایران.
بیانیه های منتشرشده درباره برنامه های دفاعی و واکنشهای یکی از طیفهای تحت تهاجم در ایران از جمله منابع قابل دسترسی درباره روش های دفاع بی خشونت است. این بیانیه ها متکی بر 720 طرح راهبردی و حاوی شماری فرمول و تاکتیک است که بر اساس موثرترین روشهای مبارزه و دفاع بی خشونت تنظیم شده است؛ فرمولهایی که قابل تبیین و متناسب سازی برای سایر طیفها و اقشار تحت فشار و مورد تهاجم نیز هستند.
متن کامل بیانیه ها را از اینجا مشاهده کنید:
https://sites.google.com/site/lessonsofstruggle/home/new-statements/Statements